Avansert søk


Mars-turneringen

Månedsvinnere (4 kvelder i mars) ble Per & Jan G. 254,7 %, foran Ståle & Eirik 242,7 %.
Siden påsken tar bort en april-onsdag (13/4), vil april-turneringen bestå av siste onsdag i mars (30/3), samt 6/4, 20/4 og 27/4.

Onsdag 23/3 ble vi igjen 10 par, og de kveldspremierte (hcp) tok denne gangen godt for seg av plusspoengene.
1. Per & Terje M. 66,4 %
2. Ståle & Eirik 61,6 %
Scratch-beregning ga utrolige 74,5 % og 66,7 % til de samme 2 parene, med Jorun & Jan på tredje med 56,3 %.

Onsdag 16/3 ble vi 10 par, og de kveldspremierte (hcp) ble denne gangen 2 rene damepar. Veldig hyggelig!
1. Ingrid & Grethe 55,4 %
2. Inger & Kseniia 52,6 %
Scratch-beregning ga seier til Per & Jan G. 58,3 %, foran Ståle & Eirik 56,8 % og Martin & Vibeke 52,6 %.

Onsdag 9/3 ble vi 9 par, og de kveldspremierte (hcp) ble følgende:
1. Ståle & Eirik 59,5 %
2. Jorun & Jan 59,2 %
Scratch-beregning ga de samme 2 på topp, med hhv. 64,6 % og 64,3 %, med Thore Odd & Tommy på tredje 53,2 % (Ingrid & Grethe fikk samme score).

På et trivelig Årsmøte i klubben onsdag 2/3 ble Alexander valgt til ny nestleder, etter Per, som valgte å gå ut. Vi takker Per for aktiv og initiativrik deltakelse ved sine år i styret. Han har heldigvis lovet å fortsette med det meste, bl.a. å bestille og hente dublerte kort til klubbkveldene.
Etter møtet samlet vi oss rundt et langbord der Majken serverte oss alle varmrett før spillingen.

Vi kunne nok ha vært noen flere, både på Årsmøtet og i bridgen, der vi bare ble 3 1/2 bord.
De kveldspremierte (hcp) ble følgende:
1. Per S. & Jan G. 63,0%
2. Thore Odd B. & Tommy T. 56,5%
Med Scratch-beregning kom de samme 2 parene først, med fantastiske 70,3% på Per & Jan, 58.8% på Thore & Tommy, med Ståle & Eirik på tredje, med 54,7%.

Vi fikk ikke nevnt på forhånd at vi ikke tar kveldsavgift på Årsmøte-dagen. Så de som allerede hadde betalt med Vipps får beløpet godskrevet den neste onsdagen de møter.

En-kvelds- oppvarming til klubbmesterskapet 2022

Bra oppmøte igjen! 9 fulle bord hvor det ble spilt 28 spill monrad. Dag og Jens H stakk av med førsteplassen med Knut og Marianne på andre, tett fulgt av Terje og Tone på tredje. Gratulerer!

Og nå kan vi vel si at vi er tilbake på normalen. Og det markerer vi med å starte første runde i Klubbmesterskapet 2022 neste tirsdag 22. februar.

Klubbmesterskapet starter neste tirsdag 22. februar. Møt opp!

6 og siste kveld i klubbmesterskapet

 Gratulerer til kveldens vinnere Hanne Haanæs og Ragnar N. Nilsrud foran Svein Aasum og Steinar Høiby. Neste onsdag avholdes klubbens årsmøte før spilling. Vel møtt. 

Den uheldige engerdøls vei ut av pandemien

Den uheldige engerdølen hadde virkelig gjort sitt ytterste både for folk, fe og fedreland - og ikke minst for sin egen del. Gjennom to år med pandemien hadde han sprita hender, holdt avstand og brukt munnbind. Han hadde holdt seg utenfor sosial omgang. Ja, til og med kona hadde han ved et par anledninger sendt på gjesterommet - i påskudd av at det var et koronatiltak lagt frem av regjeringa. Dette var jo bare tull såklart, egentlig var han bare lei snorkinga hennes.

Helt inn på oppløpssida hadde vår venn klart å holde seg unna smitte, men - så var det slik det måtte bli: Dagen før myndighetene igjen åpnet opp samfunnet og avsluttet alle tiltak, ja, da kjente den uheldige engerdølen det dra seg til med hodeverk, snørr og kulehoste. Ett par vattpinner opp i diverse kroppsåpninger avslørte så det han i to år hadde fryktet: Han var smittet av det hersens viruset. Nå venta det ei uke i sotteseng, kun avbrutt av OL og andre bekvemmeligheter.

Så meldte styret i bridgeklubben at også disse var klare for gjenåpning. Endelig, og den uheldige engerdøl kjente han frisknet til bare ved tanken. Symptomene ga seg sakte, men sikkert, og endelig på spilledagen avgjorde han selv å kunne avslutte isolasjonen og gjenåpne eget liv. Litt mild hoste var det fortsatt, men sjøl statsministeren gikk rundt med restsymptomer, og den uheldige engerdølen forsikret derfor alle med at det kun var snakk om restsymptomer.

Første bridgekvelden skulle han utgjøre makkerskap med en av klubbens virkelige nestorer. På tre minutter hadde de avtalt et enkelt system, og ikke lenge etter satt vår venn og kjælte omhyggelig om følgende vifte:

Starten var enkel nok med 5 korts hjerter og egen åpning, og vår venn la sin melding ned på filten. Det var en fantastisk følelse å endelig kjenne plasten mellom fingrene, duringa fra givermaskina og lukta fra kaffekoppen som skraper lett mot bordflata. Det går pass fra motspilleren til venstre før den drevne spilleren over bordet enkelt drar frem en større bunke meldelapper og legger på bordet: "Ja, men da skal vel dette være greit da", sier han og melder 4 spar. 4 spar? Ja, men....

Og nå ser den uheldige engerdølen hva som har skjedd. I all iveren og gleden har han åpna feil. Han har åpna 1 spar, ikke 1 hjerter! Nå er det om og gjort å gjøre gode miner til slett spill, og så fort han har muligheten legger han passlappen i tempo. Dermed blir sluttkontrakta 4 spar, og ut kommer liten spar:

Her er det mye som skal sitte fint, men nå drar den uheldige engerdølen frem beste i seg: Utspillet tar han med esset (vest har uansett ikke spilt fra dama). Deretter tar han for kløver ess og spiller i vei kløver dame. På begge disse kvitter han seg med ruter på hånda, og vest kommer inn på kløverdame. Igjen kommer ny spar, men nå var det på mange måter over fordi kløveren var godspilt og sparen satt 3-3 med dama i kutt. 10 stikk og god stemning.

Det vil si, helt til han kjenner det fordømte restsymptomet kile på drøvelen igjen, og den øredøvende jubelen, som han ihvertfall hører inni seg sjøl, blir brutt av ei solid hostekule og nye unnskyldninger til omgivelsene om at: "Nei, jeg er ikke positiv lenger - kors på halsen!"

 

Referat fra styremøte

 Trykk les mer ....  for referat fra styremøtet 15. februar

Klubbmesterskapet 1 kveld

 Gratulerer med seieren til Per og Trond foran Roar og Vidar

2022-03-02., 03.03.2022