Avansert søk


Nytt systemkort - obligatorisk fra og med bridgefestivalen 2012

Per Nordland har utviklet et nytt systemkort for NBF. Kortet er laget slik at alle meldinger som skal annonseres nå vises på fremsiden av kortet. Systemkortet er obligatorisk i alle turneringer fra og med bridgefestivalen 2012. For dere som skal spille turneringer utover høsten, last ned kortet her.

Hva angår begrepet annonsering, så hadde vi sist mandag et tilfelle av akkurat dette, der det ble misoppfattet av motstanderene styrken på åpningen. I etterkant av meldingsforløpet følte motparten seg skadelidende, da det viste seg å være åpnet med en svak grand. Etter reglene skal dette annonseres i det det åpnes.

For ordens skyld, slik er regelen for annonsering, klippet fra turneringsreglementet fra NBF:

E. Annonsering

For åpningsmeldingene 1NT, 2kl, 2ru, 2hj og 2sp skal man i stedet for alertinger, annonsere meldingen. Annonseringa skjer ved at makker til åpneren sier hva åpningen innebærer, dvs. samme informasjon som står i systemkortet.

For 1NT vil det være intervall (f.eks. «12-14» eller «14 gode til 17») og eventuelt avvikende fordeling (de som en sjelden gong åpner 1NT med singelton trenger ikke si fra om dette, men dersom det er frekvent, det klargjøres i annonseringen).

For åpninger på 2-trinnet kan konvensjons navn være nok, dersom han er kjent og paret ikke legger avvikende betydninger i navnet. Det sikreste er uansett å si klart hva meldinga innebærer, heller enn navnet.

Påmelding til turneringer høsten

Generelt er vi svært trege med å melde oss på turneringer. Det er synd, for dersom flere melder seg på en turnering tidlig så er vi overbevist om at det vil dra med seg flere fordi man ser dette er en turnering med bra oppslutning. Vi antar at flere av dere som ikke er påmeldt mange av de lokale turneringene, helt sikkert skal spille dem. Så her kommer en anmodning om at dere melder dere på så snart som mulig. Av turneringer som ligger i "pipeline" vil vi nevne noen få det er viktig at dere slutter opp om og melder dere på:

Neptune Offshore cup, Fosnavåg 8-9 septemer

I denne turneringen er det en dags par og en dalg lagturnering. Man kan spille begge deler eller en av turneringene.

Brattvåg og Søvik's jubileumsturnering, Brattvåg 29. og 30. september

50 års jubileumsturnering med to dagers parturnering og gode premier.

FX Securities Cup, Ålesund 19.-21 oktober

BK Grand sin storturnering med 2 dagers parturnering. Fredags kvelden er det også velkomssturnering. På denne turneringen er det til og med rabbatt (billigere) dersom du melder deg på før 1. september! Se mer FX Securities fanen.

For dere som VET dere skal spille vær snill å meld dere på nå!

10. juli

ANNIKA HAUGEN - ARNFINN BOLLAND 64,58 62
ARNT . SOLBERG - OLE JONNY SOLBERG 63,54 61
TERJE ALBERTSEN - SVERRE BRUDAL 50,00 48
TORE HAUKÅS - FINN OVE ISBREKKEN 46,88 45
JAN GUNAR FORBREGD - OLAV LANGSETH 45,83 44
KETIL ENODD - KJELL OLAV GISNÅS 40,63 39
PER KRISTIAN BJERKSET - STEIN BJERKSET 38,54 37

Norsk Bridgefestival

Vi ønsker de som skal delta på Norsk Bridgefestival 3-11.august lykke til!

Resultater fra arrangementet finner du her: http://bridgefestival.no

17. juli

ANNIKA HAUGEN - BÅRD KÅRE GRÆSLI 59,52 100
OLAV LANGSETH - JOHN AASAN 57,74 97
ARNFINN BOLLAND - KJELL OLAV GISNÅS 52,38 88
STEIN BJERKSET - TORE HAUKÅS 52,38 88
REIDAR BÅRSETH - HÅVARD AUNAN 52,38 88
FINN OVE ISBREKKEN - SINGEL 48,81 82
KETIL ENODD - ARNT O. SOLBERG 48,21 81
SVERRE BRUDAL - TERJE ALBERTSEN 45,83 77
AUDUN BRANDEGG - OLE JONNY SOLBERG 31,55 53

Sommerpause til 15. august

Sommerbridge 13 blir 15. august. Vi håper da at mange har fått tilbake lysten på å spille og melder seg på. Så langt ser det ikke lovende ut. Gi meg gjerne et hint på tlf. 90547944 om dere kommer.

Påmeldte:
O. Nergård - J.I. Alstadvold
H. Huglen - T. Berg
L. Nygård - 
P.O. Klingen -

E. Berg og Henninen kommer ikke.