IT-utfordringer i NBF

Som mange sikkert har lagt merke til har vi IT-utfordringer i NBF om dagen. Vår samarbeidspartner, Digimaker, jobber på spreng med å identifisere problemene og finne løsninger på disse. 

IT-utfordringer i NBF

Problemene skyldes i hovedssak at trafikken på serveren vår blir så stor at man sliter med å få kontakt. Serveren er oppgradert, uten at det har løst problemet fullstending. Utfordringene merkes i all hovedssak som følger:

  • Problemer med å rapportere turneringer fra Ruter
    Resultatene kommer inn på klubbens hjemmeside, men NBF får ikke rapport til blant annet tildeling av mesterpoeng. Det kommer inn rapporter i blant, så det kan lønne seg å forsøke å rapportere turneringer på nytt. Per nå er det enklere på dagtid enn kveldstid.
  • Problemer med å hente nytt medlemsregister til Ruter
    Ruter får ikke hentet nytt medlemsregister per dagens dato - legg inn nye medlemmer som plussmedlemmer og rapporter turneringen på nytt på et senere tidspunkt (når man har fått lastet ned nytt medlemsregister og oppdatert med medlemsnummer på alle spillere)
  • Diverse problemer med bridge.no
    Innlogging, spillersøk og andre funksjoner på bridge.no kan være trege og/eller ikke tilgjengelige - problemene kommer og går litt.
  • Diverse problemer med nye klubb-/kretshjemmesider
    Utfordringene her er i utgangspunktet ikke knyttet opp mot de andre problemene vi opplever, men siden de nye sidene henter informasjon fra bridge.no kan det være enkelte ting som ikke fungerer.

Vi trenger i utgangspunktet ikke å få beskjed om alle typer feil som oppstår - særlig ikke om Ruter-rapportering. Nye feil som kommer på klubb-/kretshjemmesider vil vi gjerne ha beskjed om.
Send feil, gjerne med skjermbilder, til bridge@bridge.no

Det jobbes fortløpende med ulike forsøk på løsning, men inntil problemet er 100% identifisert kan vi ikke love at alt vil fungere smertefritt. Vi beklager ulempene på det sterkeste!