IT-utfordringer i NBF

 

Som mange sikkert har lagt merke til har vi IT-utfordringer i NBF om dagen. Vår samarbeidspartner, Digimaker, jobber på spreng med å identifisere problemene og finne løsninger på disse. 

IT-utfordringer i NBF

(Oppdatert 27/11)
Vi opplever at de fleste problemer virker løst. Rapporter fra turneringer kommer inn, medlemsregisteret i Ruter kan oppdateres og bridge.no er tilgjengelig. Vi håper derfor det verste er over for denne gang og at ting flyter godt fremover.

Se oversikt over turneringer som mangler rapportering nederst i saken. Vær oppmerksom på at denne ikke er helt komplett; den viser turneringer som er rapportert inn, men hvor tildeing av turnerings-ID (ContestID) har feila, og turneringene derfor ikke er behandla i databasen. Rapporten er nå utvida til å ta med alle turneringer fra og med august. Det mangler likevel noen rapporter - stikkprøver viser at det finnes noen hull - der må klubbene selv sjekke om det er utdelt mesterpoeng - og rapportere på nytt hvis det mangler.

Lista er nå sortert alfabetisk på klubbnavn, med turneringer som må rapporteres på nytt øverst, og de som har blitt rapportert er flytta nederst og markert med grønn bakgrunn.

Oversikten nederst er oppdatert, og oppdateres framover også; turneringer som har blitt rapportert og nå er i orden er markert med grønn bakgrunn.


Problemene skyldes i hovedssak at trafikken på serveren vår blir så stor at man sliter med å få kontakt. Serveren er oppgradert, uten at det har løst problemet fullstending. Utfordringene merkes i all hovedssak som følger:

  • Problemer med å rapportere turneringer fra Ruter
    Resultatene kommer inn på klubbens hjemmeside, men NBF får ikke rapport til blant annet tildeling av mesterpoeng. Det kommer inn rapporter i blant, så det kan lønne seg å forsøke å rapportere turneringer på nytt. Per nå er det enklere på dagtid enn kveldstid.
  • Problemer med å hente nytt medlemsregister til Ruter
    Ruter får ikke hentet nytt medlemsregister per dagens dato - legg inn nye medlemmer som plussmedlemmer og rapporter turneringen på nytt på et senere tidspunkt (når man har fått lastet ned nytt medlemsregister og oppdatert med medlemsnummer på alle spillere)
  • Diverse problemer med bridge.no
    Innlogging, spillersøk og andre funksjoner på bridge.no kan være trege og/eller ikke tilgjengelige - problemene kommer og går litt.
  • Diverse problemer med nye klubb-/kretshjemmesider
    Utfordringene her er i utgangspunktet ikke knyttet opp mot de andre problemene vi opplever, men siden de nye sidene henter informasjon fra bridge.no kan det være enkelte ting som ikke fungerer.

Vi trenger i utgangspunktet ikke å få beskjed om alle typer feil som oppstår - særlig ikke om Ruter-rapportering. Nye feil som kommer på klubb-/kretshjemmesider vil vi gjerne ha beskjed om.
Send feil, gjerne med skjermbilder, til bridge@bridge.no

Det jobbes fortløpende med ulike forsøk på løsning, men inntil problemet er 100% identifisert kan vi ikke love at alt vil fungere smertefritt. Vi beklager ulempene på det sterkeste!  

Oversikt over turneringer som må rapporteres på nytt fra Ruter