Bridgekaffen er her!

Rund, balansert, og med et hint av overstikk.

I samfunnshus, klasserom, gymsaler og kantiner over hele landet brygges det hver måned flere kubikkmeter med kaffe til kaffetørste bridgespillere. Ingen kaffe - ingen bridge, vil noen hevde. Og nå er den endelig her: Vår egen bridgekaffe!

Snart til en klubb nær deg!

Kretsene får ansvaret for at alle klubber får (minst) en pose bridgekaffe. Kartonger med materiell sendes til kretsene i midten av neste uke.

I forbindelse med rerekrutteringskampanjen skal kretsene kontakte hver klubb innen utgangen av måneden. Målet for re-rekrutteringskampanjen er at hver klubb skal re-rekruttere fire tidligere spillere innen utgangen 30. november.

Rerekrutteringspakke

Med seg til klubben får kretsene følgende:

  • (Minst) en pose bridgekaffe
  • Vaffelmix
  • Buttons med "Vil du være makkeren min?" "Bridgevert" "Velkommen tilbake"
  • Bridgevettregler
  • Informasjon om turneringslederkurs, bridgekurs, turneringer, etc

Pakken til klubben er et lite bidrag for å lage gode rammer for ekstra trivelige klubbkvelder i oktober og november. Kretsene vil hjelpe klubber med å finne måter å nå målet om å rerekruttere minst fire spillere. 

Brev til klubbene

Takk til kaffebrenneriene!

Tusen takk til kaffebrenneriene som leverte kaffe til det historiske kaffevalget, der den aller første bridgekaffen ble valgt. Dette var et høytidelig og populært innslag for de voksne på juniorbridgeleir på Lovund. Kaffebrenneriene som deltok med kaffe var:

Under smakingen prøvde arrangøren etter beste evne å skape like forhold for kaffene, samtidig som bryggingen ble så lik som mulig som den foregår på bridgekvelden. Det foregikk på denne måten:

- Kaffen ble brygget i standard moccamastere, skyllet kaffefilter med 60 g kaffe pr L vann. Vannet ble hentet fra hotellets tappekran for drikkevann.
- Et test-panel på 13 personer i alderen 19-70 år ble samlet i hotellets pianosal. Deltakerne ønsket selv å være med, og dermed ble de som så på kaffesmaking som rent jåleri fristilt
- Én og én kaffe ble servert, og test-panelet så, luktet og smakte på kaffen, og fylte ut vedlagte skjema. Vann ble servert mellom hver kaffe.
- Skjemaene ble samlet inn og systematisert

I det endelige valget hadde vi bestemt oss for at følgende faktorer skulle telle, i gjeldende rekkefølge:
1. Smak (10)
2. Pris (5)
3. Leveringskapasitet (5)
4. Design (2)

Totalt testet vi åtte ulike kaffer.

Den med høyest gjennomsnittsscore, og dermed vinneren av smakingen, ble en kaffe som alle kunne like, og ikke fikk dårlig karakter av noen. 

Vinnerkaffen kom fra Austrått kaffebrenneri.